چین بزرگترین صادرکننده‌ به ایران

کد خبر: ۳۸۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 06 March 2017
تابناک گیلان / بر اساس آمارهای تجارت ۱۱ماهه، واردات به کشور از ۳۸ میلیارد دلار عبور کرده و چین همچنان بزرگترین صادرکننده انواع محصولات به ایران است.

بررسی آمارهای تجارت خارجی کشور در بخش واردات در ۱۱ ماهه سال جاری نشان میدهد، در این مدت ۳۸میلیارد دلار انواع کالا به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدد یک میلیارد دلار و به عبارتی ۳٫۴۷درصد رشد داشته است.

در این بین کشور چین با صادرات ۹میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار همچنان بزرگترین صادرکننده محصولات مختلف به ایران می‌باشد. نکته جالب آنکه  صادرات چین به ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تنها ۰٫۰۹درصد رشد داشته بنابراین می‌توان نتیجه گرفت واردات کشور از چین حتی پس از برجام هیچ گونه تغییری نداشته است.

گفتنی است پس از چین کشورهای امارات، جمهوری کره، ترکیه و آلمان در رده‌های بعدی کشورهای صادر کننده به ایران قرار گرفته اند. در این بین از کشور آلمان حدود ۲میلیارد و ۱۷۰میلیون دلار کالا به کشور وارد شده که با توجه به واردات ۱میلیارد و ۵۹۰میلیون دلاری در سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۶درصدی داشته است.

 

از ۱۵کشور اصلی صاردکننده به ایران مجموعا ۳۲میلیادر دلار کالا وارد کشور شده که سهم ۸۳درصدی نسبت به کل واردات۳۸ میلیارد دلاری در ۱۱ ماهه نسخت  را داراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار