به گزارش تابناک رضوی، حسین نعیم آبادی افزود: فرهنگ استفاده و حمایت از کالای داخلی کمک مهمی به تولید کننده های ایرانی خواهد کرد و باید با برنامه ریزی چند جانبه این موضوع را تقویت نمود.
وی درخصوص الزامات این برنامه ریزی تاکید کرد: رکن نخست این برنامه خود تولیدکنندهها هستند که باید با افزایش کیفیت کالای ایرانی مزیت رقابتی لازم را ایجاد و بستر افزایش مقبولیت را در میان مصرف کنندگان ایجاد کنند.
مدیرعامل شرکت شهاب ادامه داد: علاوه بر این مردم پس از ارتقای کیفیت با فرهنگسازی درست میتوانند نسبت به مصرف کالای داخلی رغبت بیشتری داشته باشند. این به معنای توسعهی زمینهی کار و ایجاد ارزش افزوده در حوزه اقتصاد است.
نعیم آبادی رکن سوم را حوزه رسانه و تبلیغات دانست و توضیح داد: رسانه و فعالان حوزه تبلیغات نیز اگر حمایت از کالای داخلی و فرهنگ مصرف تولیدات ایرانی را یک اصل در کار خود بدانند و به طور مستمر روی آن کار کنند؛ قطعا جهش اقتصادی مناسبی شکل خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: این ۳ رکن در کنار هم میتوانند در تحقق شعار امسال نقش ایفا کنند و بدون یکدیگر نقش آفرینی آنان کامل نخواهد بود.
وی خواستار بسترسازی و تولید محتوای فرهنگی مداوم جهت حمایت از کالای داخلی شد و از وزارت صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان شهرداری ها تقاضا کرد تولید محتوای خلاقانه را تبدیل به یک دستور کار مستمر کنند و با ایجاد میز مشترک حمایت از تولید داخلی برای تحقق شعار امسال فرهنگسازی و سهم خود را در این اتفاق مهم ایفا کنند.
مدیرعامل شرکت شهاب افزود: تقویت فرهنگ ترویج مصرف کالای ملی یکی از محورهای مهم در جهش تولید با مشارکت مردم است.