حضور پررنگ بانوان در وزارت نیرو

کد خبر: ۲۴۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ 08 June 2016
به گزارش «تابناک یزد»، جلسه مشاور وزير نيرو در امور زنان و خانواده با بانوان صنعت آب و برق استان و با حضور مشاور بانوان مديران عامل شرکت‌های: توانير، مهندسي آب و فاضلاب كشور، مديريت منابع آب كشور، در سالن اجتماعات شهید عباسپور شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

فاطمه قيومي به جايگاه زنان در وزارت نيرو اشاره کرد و افزود: در سال 84 تنها 6 درصد از مجموعه كاركنان وزارت نيرو را بانوان تشکیل می‌دادند که در حال حاضر اين نسبت به 12 تا 13 درصد رسيده است که این افزايش در وضعيت استخدام و جذب نيرو نشان از همت، ايمان و صداقت بانوان در كار دارد.

قيومي همچنین با اشاره به نگاه ويژه نظام جمهوري اسلامي و معمار كبير انقلاب و مقام معظم رهبري به زنان و ارزشمندی آنان، عوامل مهم توانمندسازی زنان را : كار تيمي و گروهي، همكاري، همدلي و همراهي با همديگر، تفكر خلاق، تفكر انتقادي، تفكر منطقي، مهارت‌های انگيزشي، تلاش و مسئولیت‌پذیری، دقت و افزايش مهارت‌های غيركلامي دانست.

وي تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» ما به تفكر خلاق نياز داريم و اعتقاد داریم كه زنان می‌توانند در بحث مديريت مصرف، استفاده از منابع جديد و ديگر حوزه‌ها به وزارت نيرو كمك نمايند.

مشاور وزير نيرو در امور زنان و خانواده در خصوص تفكر انتقادي نسبت به بحث امربه ‌معروف و نهی‌از منكر گفت: امربه‌معروف و نهي از منكر به معني بدخواهي نيست بلكه به معني خيرخواهي براي ديگران است و در مجموعه وزارت نيرو نياز به يك تفكر انتقادي داريم كه اين موضوع، در زنان با توجه به اينكه هميشه در این مباحث سرلوحه همه گروه‌ها و قشرهاي ديگر هستند، مورد انتظار است.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، ارائه خلاصه‌ای از عملكرد كميته استاني مشاور زنان صنعت آب و برق استان و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور مسئولان وزارت نيرو و مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد، از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار