مزیت‌های فروان اردکان برای راه‌اندازی پایانه صادراتی در این شهرستان

معاون فرماندار اردکان با اشاره به مزیت‌های فروانی که شهرستان اردکان برای راه‌اندازی پایانه صادراتی دارد به‌ضرورت تسریع ایجاد پایانه صادراتی در استان یزد به‌عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی و صنعتی کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۵۷۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 07 March 2018

 مصطفی پور دهقان در نشست کارگروه توسعه صادرات استان یزد در محل سالن حمیدیا استانداری با اشاره به طرح ارائه‌شده جهت صدور مجوز پایانه صادراتی در شهرستان اردکان، تصریح کرد: وجود این پایانه برای استان اقتصادی و صنعتی یزد با توجه نقش قابل‌توجهی که در صادرات ایفا می‌کند امری ضروری است.

معاون فرماندار اردکان با تأکید بر اینکه دراین‌بین، شهرستان اردکان به دلیل مزیت‌های فراوانی که دارد برای راه‌اندازی این پایانه صادراتی گزینه مناسبی است؛ تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی و لوژستیکی این شهرستان ازجمله مهم‌ترین این ویژگی‌های است.

وی ادامه داد: اردکان در مرکز راهی و حمل نقلی کشور و در مسیر راه‌آهن شمال به جنوب و نقطه اتصال راه‌ها قرار دارد و حجم قابل‌توجهی از بار کشور از این شهرستان عبور می‌کند.

پور دهقان تعداد و ظرفیت بالای صنایع و مراکز تولیدی و صادراتی این شهرستان را از دیگر نکات برجسته در این راستا عنوان کرد و یادآور شد: زیرساخت‌های مناسب نیز از دیگر مزیت‌های این خطه به شمار می‌رود.

گفتنی است علمدار یزدی، رئیس سازمان صنعت، معادن و تجارت استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه به‌جز شهرستان اردکان، طرح‌ها دیگری ازجمله طرح تعاونی پیشگامان کویر برای راه‌اندازی پایانه صادراتی در استان ارائه‌شده است، یادآور شد: طرح‌ها جهت بررسی بیشتر به سازمان‌ها مربوط تحویل داده‌شده است و تصمیم‌گیری نهایی در این مورد بر عهده سازمان توسعه تجارت کشور خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار