امام‌جمعه ابرکوه:

کارگران بازوان قوی و نیروهای خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی هستند

امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به نقش مهم کارگران در استقلال اقتصادی کشور، گفت: کارگران بازوان قوی و نیروهای خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی هستند.
کد خبر: ۵۹۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 28 April 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ابرکوه ضمن تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر (ع)، اظهار کرد: جوانان باید در حق‌پرستی، باطل‌ستیزی، جان‌فشانی و فداکاری در راه ولایت و داشتن بصیرت، به راه سعادت خود در زندگی مصونیت بخشند و برنامه ریزان و سیاست‌گذاران امور جوانان نیز بتوانند ظرفیت‌های عظیم وجودی، علمی، عملی و توانمندی این سرمایه‌های عظیم کشور توجه بیشتر داشته باشند.

حسینی با اشاره به در پیش بودن روز شورا، خاطرنشان کرد: شوراهای شهر و روستا نقش بارز و مهمی در بیان و ارائه مطالبات مردم دارند و فعالیت آن‌ها به‌عنوان حلقه اتصال بین مردم و دولت می‌تواند در برطرف کردن و یا کم کردن مشکلات نقش بارزی ایفا کند.

امام‌جمعه ابرکوه یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر را گرامی داشته و اذعان کرد: کارگران و کارفرمایان، بازوان قوی و نیروهای خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی و نیروی اصلی پیشرفت کشور محسوب می‌شوند که در آموزه‌های دینی نیز جایگاه ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه شرافت کارگری کمتر از کارمندی نیست، تصریح کرد: گاهی بیکاری نتیجه پر توقعی افراد تحصیل کرده‌ای است که تنها به پشت میز نشینی قانع می‌شوند. این باور کاذبی است که عده‌ای کار را آر می‌دانند در حالی که «کار» همتی بلند برای رسیدن به عزت است و جوانان باید به کارهای تولیدی افتخار کنند نه اینکه آن را دون شأن خود بدانند.

حسینی ادامه داد: معلمان امانت‌داران جامعه هستند که باید در امر تعلیم و تربیت فرزندان و آینده‌سازان این کشور تلاش کنند. معلم ذهن خالی نوجوانان و جوانان را تغذیه می‌کنند؛ اما اگر این نسل انحراف و کج‌روی را فرا گرفته و نسبت به انقلاب، جمهوری اسلامی، دسیسه شوم بدخواهان و دشمنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، عفاف، حجاب و حرکت‌های ضد دینی بی‌تفاوت باشند، خیانتی بزرگ و نابخشودنی در حق آنان صورت گرفته است.

خطیب جمعه ابرکوه در خاتمه نیز پیشاپیش میلاد امام عصر (عج) را تبریک گفته و تأکید کرد: امروز دیدگان خسته و دل‌های رنج‌کشیده به طلوع مهدوی دوخته شده و مردم باید از قدرت‌ها و سازمان‌های دروغ‌گوی بین‌المللی ناامید شده و امیدشان به ظهور حجت حق باشد. امروز دنیا به رأی العین می‌بیند که مراکز بین‌المللی حقوق بشری مثلت شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستند و حقوق بشر وقتی تأمین است که حقوق این زورگویان بین‌المللی تأمین باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار