فراخوان برگزاری دومین جشنواره ملی نی‌انبان جزیره کیش منتشر شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵ 31 May 2024

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این سازمان در راستای شناساندن جزیره به عنوان مقصد برتر گردشگری، برگزار کننده دومین جشنوارۀ ملی نی‌انبان کیش و پایه‌‎گذار این گردهمایی هنری سالانه، جهت جذب گردشگر و تقویت صنعت گردشگری است.

جزیره کیش که با برگزاری رویداد‌های پرشور گردشگری، فرهنگی و هنری در فضای عمومی جامعه به ویژه مراکز تفریحی و توریستی، قطب گردشگری کشور است، در تیرماه امسال و هم‌زمان با برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تابستانی کیش میزبان دومین جشنواره ملی نی‌انبان است.

نی‌انبان، کهن سازی است بادی که به‌عنوان میراث مشترک فرهنگی استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و کرمان از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ثبت ملی رسیده است.

این عصیانگر نغمه ریز در کشور‌های بسیار، با نام و اشکال گوناگون شناخته می‌شود. نی‌انبان روایتگر عاشقانی است که قرن‌ها چکیده احساس خود را با این ساز سحرآمیز به گوش جهانیان رسانده‌اند.

برگزاری این رویداد ادای دینی به راویان بی‌ادعای شور و شعور و راهی نو برای شهود بیش از پیش مشترکات موسیقایی و فرهنگی پیرامون این ساز دیرپا است.

شایان ذکر است مهدی ادیبان، سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رئیس شورای سیاست‌‎گذاری جشنواره و سید علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان عضو و دبیر شورای سیاست‌گذاری این رویداد معرفی شدند.

همچنین خسرو نشان به عنوان عضو اجرایی شورای سیاست‌گذاری، فواد توحیدی، عضو هنری این شورا و بدریه بحرینی نیز به عنوان عضو دیگر شورای سیاست‌گذاری جشنواره یاد شده فعالیت خواهند کرد. گفتنی است ناصر قاسمی‌نیا، ریاست این جشنواره و بابک عامل نیز دبیری دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش را برعهده دارند.

حسن علیدادی به عنوان مدیر دبیرخانه و امین جوکار نیز در جایگاه مدیریت رسانه در دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش حاضر خواهند بود.

هیات هنری این جشنواره نیز متشکل از محسن شریفیان (مدیر هنری)، ایمان سیاه‌پوشان (عضو هیات انتخاب)، نبیل یوسف شریداوی (عضو هیات انتخاب) و احمد پاداش (عضو هیات انتخاب) خواهد بود. خیام‎‌خوانی و برگزاری بزرگداشت محمود جهان به عنوان پیشکسوت فقید موسیقی جنوب، از بخش‌های ویژه دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش به شمار می‌روند. در همین راستا فراخوان دومین جشنواره ملی نی انبان کیش به شرح زیر برای علاقمندان به حضور در این رویداد هنری منتشر می‌شود.

روش نام‌نویسی و ارسال آثار:

۱-علاقه‌مندان برای نام‌نویسی به سامانه هنری کیش بخش جشنواره‌ها به نشانی festival.kish.ir مراجعه کنند.
۲-فرستادن دو قطعه اثر، شامل یک قطعه آوازی (با متر آزاد) و یک قطعه ضربی (دارای متر مشخص).
۳-هرگونه اطلاع‌رسانی تکمیلی درباره جشنواره تنها از طریق پایگاه‌های رسمی جشنواره به نشانی festival.kish.ir خواهد بود.
۴-مسئولیت پیگیری اخبار و اطلاعات این پایگاه بر عهده متقاضیان جشنواره است.۵-دبیرخانه دومین جشنواره نی‌انبان کیش با شماره‌تلفن ۰۹۳۶۳۰۹۹۳۳۹ تنها به صورت پیامک از طریق نرم‌افزار‌های واتس آپ، بله و ایتا آماده پاسخگویی به پرسش‌های متقاضیان شرکت در جشنواره است.

شرایط آثار ارسالی:

۱-قطعات موسیقی به‌صورت تصویری، ضبط و ارسال شوند.
۲-حداکثر زمان اجرای هر قطعه ۳ دقیقه باشد.
۳-در اجرای قطعات ضربی، متناسب بافرهنگ موسیقایی و سازبندی رایج هر منطقه، دو نوازنده ساز کوبه‌ای می‌توانند نوازنده نی‌انبان را همراهی کنند.
۴-برای شرکت در جشنواره هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.
۵-سبک و ژانر اجرا‌ها آزاد است. آثار خلاقانه و نو در پذیرش آثار از امتیاز ویژه‌ای برخوردارند.
۶-صرف تکمیل و ارسال فرم درخواست، درباره دعوت از گروه برای دبیرخانه جشنواره تعهدی ایجاد نمی‌کند.
۷-مدارک ارسالی، در دبیرخانه نگه‌داری خواهد شد و به فرستنده بازگردانده نمی‌شود.
۸-پس از پایان مهلت ارسال آثار، بررسی نمونه آثار ارسالی آغاز و اسامی گروه‌ها و نفرات پذیرفته شده از طریق پایگاه رسمی جشنواره اعلام خواهد شد.
۹-هزینه اقامت، پذیرایی و رفت و آمد راه‌یافتگان به جشنواره به عهده ستاد جشنواره است.

گاه‌شمار

۱-تاریخ نام‌نویسی و ارسال آثار از ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.
۲-آخرین‌مهلت دریافت آثار توسط دبیرخانه جشنواره ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ است.
۳-داوری اولیه و انتخاب آثار از یکم تا هشتم تیر شکل اجرایی به خود می‌گیرد و گروه‌های برگزیده برای اجرای برنامه و دریافت جوایز و هدایا از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ به جزیره زیبای کیش دعوت خواهند شد.
۴-گروه‌های برگزیده در زمان حضور در جشنواره ملزم به پذیرفتن مقررات و برنامه‌ریزی‌های مقرر از سوی ستاد جشنواره جهت اجرا‌های گروه خودند.

جوایز

گروه‌ها با نگاه به ویژگی‌های خاص اجرایی هر منطقه، از سوی هیأت انتخاب جشنواره برگزیده می‌شوند و به هر گروه برگزیدۀ شرکت‌کننده در جشنواره افزون بر تندیس و سپاس‌نامه ۱۵ میلیون تومان جایزه نقدی، اهدا خواهد شد.

پیش‌کسوت برتر

۱-شرکت‌کنندگان این بخش، توسط ستاد جشنواره انتخاب و دعوت خواهند شد.
۲-برای این بخش نیازی به ارسال اثر نیست.
۳-در این بخش در پاسداشت و گرامیداشت استادانی از موسیقی جنوب ایران، از آنان تجلیل خواهد شد.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار