چابک سازی و تسهیل فرآیند‌ها و دستورالعمل‌ها به منظور توسعه تجارت پوشاک، کیف و کفش، موضوع نشست جامعه بازاریان جزیره با مدیر گمرک منطقه آزاد کیش بود.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵ 03 June 2024

به گزارش تابناک جزیره، در این نشست که یکشنبه ۱۳ خرداد ماه جاری در محل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش برگزار شد، مهدی ذوقی با اشاره به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر اصلاح فرآیند‌ها با هدف تسهیل و تسریع امور گفت: درتلاش هستیم با احصاء مشکلات و ارائه راهکار بوسیله مشارکت تمام ذینفعان و استفاده حداکثری از پتانسیل‌های قانونی، موانع موجود در مسیر واردات برخی کالا‌ها را رفع و از طرفی هزینه‌های اضافی واردات را حذف کنیم.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه ضمن تاکید بر حصول نتیجه اجرایی از این جلسات و پرهیز از کلیشه‌ها، با اشاره به ضرورت بازنگری و بهبود مستمر در برخی از شیوه نامه‌ها و فرآیند‌های اجرایی گمرکی بیان داشت: برگزاری این نشست‌ها با حضور اصناف کمک می‌کند با بهره گیری از توان، تجربه و تخصص بخش خصوصی دستیابی به این هدف سرعت یابد. وی در این نشست از حاضران در جلسه خواست ضمن بیان مشکلات و دغدغه‌های صنف خود، پس از اتمام جلسه با حضور در گمرک کیش، راهبرد‌های مورد تفاهم طرفین را بصورت میدانی مرور نموده و در قالب صورتجلسات، پیگیری و به صورت مشترک اجرایی کنند.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های سازنده و منشا اثر گمرک سازمان در دوره جدید، آن را برگرفته از نگاه علمی و تجارب اجرایی تیم مدیریتی دانسته و با ابراز امیدواری درخصوص نتایج این نشست‌ها عنوان کرد: برگزاری جلسات با حضور مدیران و ذینفعان، علاوه بر آگاهی تصمیم گیرندگان، شرایط را برای رفع موانع و مشکلات فعالین اقتصادی کیش فراهم می‌کند.

رحمان سادات نجفی با بیان ضرورت ایجاد درک مشترک بین سازمان منطقه آزاد کیش و فعالین اقتصادی جزیره افزود: امروز دستورالعمل‌های دست و پا گیر و هزینه‌های سرسام آور واردات، مالیات، باربری و تخلیه و بارگیری، اجاره غرفه، فروش و... شرایط را به گونه‌ای رقم زده که انگیزه خرید را در گردشگران کم کرده است درحالیکه خرید همواره یکی از جاذبه‌های سفر به کیش بوده است که باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

گفتنی است، در این نشست کارشناسی چهار ساعته با حضور مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد کیش حاضران درخصوص راهکار‌های رفع مهمترین موضوعات و مشکلات واردات کالا در صنف پوشاک، کیف و کفش اعم از ورود کالای بدون نظارت از سرزمین اصلی، ارزش‌گذاری منصفانه، پرهیز از نظارت مازاد برای بازرگانان خوشنام، سیاست انقباضی در ترخیص کالای کم کیفیت و کپی کاری شده، پوشاک شبه مستعمل و فله، اخذ کارت بازرگانی برای عموم صاحبین کالای واقعی، ایجاد کمیته مشترک فنی پوشاک و کیف و کفش برای تشخیص کالا‌های کیفیت ممتاز و سیاست‌های سلبی و ایجابی برای پوشاک اصل و غیراصل در گمرک، تبادل نظر و تفاهم کردند.

گفتنی است، مهدی ذوقی در پایان این جلسه از استمرار در برگزاری این جلسات هم اندیشی بصورت ماهیانه با صنوف مختلف و با همکاری جامعه بازاریان و بازرگانان کیش خبر داد.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار