مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در صورتی که صنعت شیلات در جزیره قشم توسعه پیدا کند و به جایگاه واقعی خود دست یابد، هفت هزار شغل در این جزیره ایجاد خواهد شد. گردش مالی در این حوزه در آینده ای نزدیک به بیش از 5 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
کد خبر: ۶۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵ 22 July 2015
به گزارش تابناک،‌ حمیدرضا مومنی در نشست صمیمی با اعلام این خبر بیان کرد: با سیاست گذاری های انجام شده گردش مالی در این حوزه در آینده ای نزدیک به بیش از 5 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: شیلات یک صنعت بومی در این جزیره محسوب می شود و شغل اکثر مردمان این قشم از زمان های گذشته تا هم اکنون ماهیگیری بوده و در صورتی که سیاست های در نظر گرفته شده به صورت دقیق اجرا شود، بخش مهمی از مشکلات بیکاری جزیره قشم حل خواهد شد.
 
 مومنی اظهار کرد: سهم تولید شیلات استان هرمزگان از مجموع 200 هزار تن کشوری، 120 هزار تن می باشد که 70 درصد آن معادل 84 هزار تن در جزیره قشم تأمین خواهد شد.
 
 وی یادآور شد: با مشارکت بخش خصوصی کشور فرانسه فاز اول فعالیت تولید ماهی در قفس در جزیره هنگام قشم آغاز شده و توافق هسته ای کشورمان با شش کشور مطرح جهانی هم نقش مهمی در روند سرمایه گذاری های خارجی در این منطقه به همراه خواهد داشت.
 
 به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علاوه بر صنعت شیلات، از طریق تولید پنج میلیون تن فولاد در قشم هم می توان در زمینه ارتقاء فعالیت های اشتغالزایی و تقویت اقتصاد مردم منطقه استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار