بر اساس اطلاعیه جدید سازمان هواشناسی هرمزگان، نقشه های جدید هواشناسی بیانگر ناپایداری بصورت وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک در جنوب شرق کشور طی روزهای سه شنبه ۳/۱۲ /۹۴ تا پنج شنبه ۹۱/۳/۱۴ است.
کد خبر: ۴۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲ 02 June 2015
به گزارش خبرنگار تابناک - جزیره، گرمای هوا طی روزهای اخیر در بندرعباس بخصوص امروز سه شنبه به اندازه ای بود که دماسنج ها برای اولین بار در سال 94 دمای 50 درجه را تجربه کردند.

اگر چه بیشینه دما در بندرعباس از سوی سازمان هواشناسی هرمزگان در گرم ترین ساعات روز 46 درجه اعلام شده بود اما ظهر امروز و حوالی ساعت 14 بسیاری از خودروها و دستگاههای دماسنج برخی محیطی، دمای هوای در حوالی بندر شهید رجایی و بیابان های اطراف بندرعباس را حدود 50 درجه سانتی گراد ثبت کردند.

از بستک نیز خبر می رسد که دما در ساعات ظهر امروز به حدود 50 درجه سانتی گراد رسیده است.

برخی از مردم شهرستان میناب نیز امروز تصاویری از دماسنج خودروهایشان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند که دمای هوا در این شهر را 54 تا 56 درجه سانتی گراد نشان می دهد.

افزایش دمای هوا در بندرعباس و دیگر شهرهای هرمزگان از چند روز قبل از سوی سازمان هواشناسی پیش بینی و اعلام شده بود.

بر اساس اطلاعیه جدید سازمان هواشناسی هرمزگان، نقشه های جدید هواشناسی بیانگر ناپایداری بصورت وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک در جنوب شرق کشور  طی روزهای سه شنبه  ۳/۱۲ /۹۴ تا پنج شنبه ۹۱/۳/۱۴ است.
 
بر این اساس در این مدت افزایش سرعت باد و وقوع گرد و غبار و کاهش میدان دید افقی در نیمه شرقی استان دور از انتظار نخواهد بود.
 
همچنین در مدت یاد شده آبهای دریای عمان و شرق تنگه هرمز متلاطم پیش بینی می شود و توصیه می شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها در این مناطق صورت پذیرد.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که به تدریج از شدت گرمای هوا طی روزهای آینده کاسته می شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
برادر از اینی که نوشتین هم خیلی گرم تر بود
موفق باشید
توانگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
آقا واقعا افتضاح بود این گرما
به نظرم که باید تعطیل می کردند و نکردند
دماسنج ماشین من روی 54 درجه بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار